Onlinebutiker rensade ur Serviceanalys

Vi har märkt att ett antal onlinebutiker för dagligvaror kommit med bland dagligvarubutikerna i Serviceanalys. Anledningen var att det inte fanns någon specifik typkod som skiljde ut dessa hos vår leverantör och därmed hamnade de i samma kategori som övriga fysiska butiker.

Vi mäter tillgänglighet via avståndet från befolkning/arbetsställen till de platser där man kan handla dagligvaror, och där finns inget bra sätt att mäta till onlinebutiker som istället tar emot onlinebeställningar och kör ut varor. Därmed har vi valt att rensa bort onlinebutikerna så de inte stör ut tillgängligheten till de fysiska butikerna.

Det rör sig om sammanlagt ca 50 onlinebutiker som alltså kommer att försvinna från Dagligvaror fullsortiment samt Dagligvaror ej fullsortiment. Vår leverantör har även infört en ny kod för denna typ av butiker så vi framgent inte stöter på problemet igen.

Har du frågor kan du alltid kontakta oss.