Vanliga frågor

Nedan listar vi de vanligaste frågorna vi får rörande Serviceanalys

Vem får använda Serviceanalys?

Serviceanalys riktar sig i första hand till personer inom offentlig verksamhet som arbetar med servicefrågor där Serviceanalys data och analyser blir relevanta.

Kostar det pengar att använda Serviceanalys?

Serviceanalys är helt kostnadsfritt att använda tillsvidare.

Kan man som användare ladda ner data från Serviceanalys?

Som användare kan du ladda ner geografisk information om de servicedata som finns i applikationen, förutom servicetyperna Kontantuttag, Betalningsförmedling och Dagskasseinsättning. I nuläget är det endast de användare som arbetar med grundläggande betaltjänster som har behörighet att ladda ner de tre sistnämnda.

Övriga servicedata är öppna att ladda ner och detta görs i fliken Serviceutförare i Statistik-fönstret där du längst upp till höger klickar på knappen Hämta. Då laddas en csv-fil ner med de servicedata du valt - inkluderat namn, adress, huvudmän och koordinater.

Vad gör jag som användare om jag ser att det saknas någon serviceplats, till exempel en drivmedelsstation, i er kartbild?

Vi uppdaterar generellt våra servicedata 1-2 gånger per år, detta görs dock inte samtidigt för alla servicetyper utan är lite utspritt under året. Mellan dessa större uppdateringar kan servicenätet såklart förändras något och det kan också förekomma småfel vid uppdateringarna. Om vi får kännedom om detta rättar och uppdaterar vi löpande enskilda serviceplatser och därför uppmanar vi dig som användare att höra av dig till oss om du upptäcker något felaktigt. Detta kan du rapportera in via supporten på denna webbsida eller via Hjälp - Kontakta oss inne i applikationen.