Serviceanalys går från projekt till förvaltning

Från och med 1 januari slutar Serviceanalys att vara ett projekt och övergår istället i Tillväxtverkets förvaltning. Tjänsten kommer tillsvidare att vara kostnadsfri.

En diamantformad kartnål i tre nyanser av färgen grön.

Fram till nu har Pipos webbaserade tjänst Serviceanalys varit ett projekt. Projektet har varit lyckat och vi har fått mycket bra respons. I och med det känner vi oss trygga att ta Serviceanalys vidare in i förvaltning. Därifrån fortsätter vi med att försöka ge dig ett så bra stöd i ditt arbete som möjligt.

Bra att veta för dig som använder Serviceanalys i dag

Serviceanalys kommer tillsvidare att fortsätta vara kostnadsfritt.

Längre fram kommer vi att arbeta med en tydlig förvaltningsform för användarkontohantering. Om du har varit demoanvändare under projektperioden kommer ditt användarkonto att avslutas efter årsskiftet. Vi kommer även att rensa bort användarkonton med e-postadresser som inte längre är i bruk. 

Är du registrerad användare av Pipos Serviceanalys men i praktiken inte använder tjänsten får du gärna informera oss. Skicka ett meddelande till vår support så kan vi avsluta ditt användarkonto.

Arbetet framåt

Inför årsskiftet arbetar vi med att korrigera och förbättra mindre detaljer i gränssnittet. Det handlar framför allt om tydligare informationstexter och rubriker för att göra det enklare att förstå funktionaliteten. Det som inte hinns med innan övergången till förvaltning kommer vi löpande att arbeta med.

Vi kommer att se över de förbättringsförslag som kom in under projekttiden och vi uppmuntrar dig att fortsätta komma in med åsikter och förslag även framåt. Vi tar åt oss av dina åsikter och kommer arbeta med dem under 2021.

Bredare kommunikation

Utöver Serviceanalys växer Pipos allt mer med flera utvecklingsprojekt och uppdrag. För att inkludera övriga händelser inom Pipos kommer vi eventuellt att bredda Serviceanalys nyhetsbrev till Pipos nyhetsbrev framöver.